Konstig inlärningsförmåga....

2kommentarer

Jag är kanske konstig.. 
Satt igår kväll och plugagde...runt 22-tiden pluggar jag som bäst...konstigt eller???
Ingen aning, men som sagt. Det sägs ju att man lägger upp sin studietid själv, och jag är B människa och inte A människa.

Ang detta A och B, så disk. Vi detta i skolan. En studie gjord i Danmark hade visat att det fanns A studenter och B studenter.  Det var ingen klass eller status skilland på dessa två, skillanden var att A hade bäst inlärn förmåga på morgonen, och B på eftermiddagen, eller ja, iaf efter  11-kaffet typ...haha (gammalt mormor/morfar språk som alltid hänger me..) Men jag är definitivt en B student.
På eftermiddagar och kväller känner jag mer ro i kroppen tror jag..


OK jag har vissa knep.. ett glas vin kan ju knappast försämra skrivlusten..ok, jo visst kan det.. det finns säkert påvisade studier att det är farligt, dåligt, sämre inlärn förmåga...men det är något som säkerligen är allmänt bevisat... jag är i så fall ett undantag...jag ler och lär enligt mina teorier.. vin för mig, skapar en bättre skrivförmåga... tunghäftan och sega tankebanor är som bortblåsta...så, det med inlärn förmågan kanske jag ska ta med en nypa salt..


Nu i morse har jag haft Hillevi som frukost gäst, kaffe, te, mackor och yoghurt...trevligt med frukost sällskap.

Men så, nu ska jag ta tjuren vid hornen, rycka upp mig och försöka åstadkomma studerande förmiddagstid....grupparbetet ska försöka sammanställas, och jag ska göra mitt bästa för att även prestera förmiddags tid.





Efter 16-tiden idag så tar jag helg och ledigt.. lämnar Halmstad för Värnamo, kanske inte så upphetsat tycker ni...haha

2 kommentarer

Frida

28 Sep 2007 11:57

Hej vännen.
Jag ska hem nästa helg.. Ska du? Kram

Anna

28 Sep 2007 14:57

Haha jag kanske också borde pröva vin för att förbättra mina studier- eller i alla fall koncentration.
Ha det kanon i Vmo! puss

Kommentera

Publiceras ej