nyårsbestyr.

0kommentarer

idag har vi haft vänner här, nyårsmat och dryck m.m. har planerats.. så jag o hjärtat har varit och hamsrat Lobsters i vmo butikerna...tog den sista på city gross och hittade 2 till på kvantum....
nu är julledigheten över...
idag började jag plugga lite igen, läste ut min it bok, skönt att ha den överstökat, ska ta mig i kragen och imorgon läsa ut den andra boken...usch o fy...nu börjar det nalkas tenta.. men innan dess ska det nya året firas in och det utan att tänka på tenta och annat tråkigt... hann även fördriva 2 timmar på jobbet idag, har fortfarande en del kvar att göra där, men nästa vecka finns ju också.

Julklapparna är utdelade, adventsljusstaken och dess ljus uppeldade (alltså till botten i staket, inget annat), julmaten äcklar mig, pepparkakorna smakar inte lika bra längre... ahh, det känns så väl när det när julkänslan är borta.
Jag älskar dagarna innan jul, när man slår in de sista klapparna, jobbar i julruset på ik (vilket är sjukt kul), julgodis bakas, julmusik lyssnas det på...på julaftons morgon va julmusiken på och jag åt tomtegröt, åhhh, det är så ljuvligt och härligt....jag saknar att de dagarna passerar så fort, kunde man inte fått stanna upp lite där...ha det så i en vecka.. fick uppleva allt det... om några dagar så är vi inne på 2009 och ett nytt, spännande år står för dörren...

nu ska ta marinera mig själv med lite vitt vin, hoppa upp i soffan, hoppas att tv bjuder på något bra.

Godkväll

Kommentera

Publiceras ej