En helg är pasé...

0kommentarer

ja, så var denna lilla ledighet över...
i lördags var jag o mor på A6....så mycket folk och så mycket julpynt... snart är väl julen över också.

Igår så hade jag en fixar o trixar dag.. dagen började bra med osudden promenad (i solsken) sedan så tvättatde jag bilen... mycket bra eftersom den var mer skitig än ren. Letade stan runt (varenda mack) efter ett torkarblad till min bakruta..eftersom det är rätt och slätt utslitet... men hittade inget.. men på ett ställe sa de att de kunde fixa nytt gummi på bladet för 100 spänn...kanon tänkte jag, taget!!!
när ja ändå skulle lämna bilen så bad jag nissen att kolla om han kunde få din min halvljuslampa som också gått knas... ja, de kunde han.. o han frågade om ja köpt lampa, vilket jag gjort så ja la fram den framför honom..
kalas tänkte ja..
hämtade bilen någon timme senare.. ja, de säger de dumhuvudet till nisse att han satt i en annan lampa, för han sätter inte i biltema skit... jahaja sa ja.. de visste ja inte att de va så mycket skit.. men jaha.
Ja, va kostar detta... : 350 KRONOR!!!! 250 spänn för lampao byte (o den ja köpt kostade 45kr)... hmmm, chockad o tagen blev ja... jisses...260 kr kvar på kortet också.. jaja, ta 250 på kortet, så får du 100 kontakt....
När jag åkt därifrån kom ilskan o frustrationen.. kände mig så jävla lurad....nissen hade ju gjort något han inte ens får göra, något vi inte kommit överens om.. efter samtal me mor o far.. ledsen o arg som ett bi var jag.. åkte ja tillbaka o fick ur mig min ilska på nissen... jävla idoter de finns ibland... o betalat ska de ha me... uhhh. 

Senare igårkväll åkte ja o fanny tillbaka ner hit ....
Så dagen har tillbringats på biblioteket med tjejerna på förmiddagen.. vårt grupparbete måste startas upp, men det har gått riktigt trögt. Fick inga bra företag på kroken idag... vilket kändes surt, så hoppas det löser sig imon.

har nu fördrivit eftermiddagen i soffan med att läsa Managing and using information systems...låter kul.. nja, inte så värst.

nu. 18.10 så ska jag o Fanny på spinning.. äntligen, va så längesen sist.. så det ska bli riktigt skoj.
Ikväll 20.00 forbollsgalan, får ej missas.

Kommentera

Publiceras ej