också va helgen slut..

0kommentarer

ja, den har varit som en vindpust..
fredagen var som sagt en fixar dag.klippning och synundersökn. Fika med morfar och syster.. Hann ej med att möta mamma.. får bli en annan gång, men det var längesen nu.

I fredags kväll lagade hjärtat mat till oss... en flaska vitt och till det rödingfile med romsås samt kokt potatis.. mycket gott.
Vi hade en lugn fredagskväll i soffan framför Idol... det är nog det progr som jag slaviskt följer veckorna i ända..

I lördags gick jag upp efter 9, pluggade hela förmiddagen, det gick sakta och segt framåt, fick lite hjälp av hjärtat när jag som mest fastnade.
Drog mig ner till halmstad efter 4-tiden (blir alltid senare än man tänkt) träffade syster min som beökte en vän här i stan.
Kvällen fortsatte med SATC filmen med Erika, Emilia o Malin...

En härlig överaskning som jag bjöds på när jag kom hit igen va: Att något pucko STULIT min cykel!!!
först började jag gå fram o tillbaka o tänka, Emelie, Emelie, ställde du den här??? (är rädd att jag har altzimers light ibland) med tanke på hur mkt jag glömmer av, slarvar bort m.m. Det är inte meningen att förnedra de människor som faktikst lider av denna sjukdom... men ibland undrar jag verför man kan vara så glömsk som jag är ibland..
men nej, jag vet exakt vad jag ställde cykeln och låste den... men min lilla gråa pärla är som borta med vinden.
Det som gör mig irriterad är att jag sedan 1 mån köpt ett nytt lås, för att det gamla hade börjat krångla.. (låset hade varit upplåst 2 ggr då jag kom ut på morgonen)... så därav införskaffade jag ett nytt.. men nej.
Jaja, ska väl vara glad att jag fått ha cyklen ifred 1 år.

Syster sov här igår till idag...alltid trevligt med besök av nära och kära.

dagen har tillbringats i skolanfrån 11-18... finansieringsplugg..
Nu är det bara att hitta den där extra 6.e växeln och köra utan bara f--. för att försöka klara av detta.

Nu är det film, men snart bedtime för mig.

Kommentera

Publiceras ej