regn/sol...

0kommentarer

jag är i regniga halmstad och vännerna mina på soliga teneriffa.. avis, ja visst!!! ska inte sticka under stolen med det.
Igår började introduktionen till vår nya kurs, databashant och buisiness intellegence....kanske inte direkt upplyftade, men det ska väl gå vägen kanske... tillbringade eftermiddagen på stan, hade ett mission och det var att köpa mig ett par googles, eftersom jag önskade mig presentkort till detta i julklapp. så jag och mitt presentkort va på stadium igår... usch o fy... såg ju ut som den största fjant jag sett... haha.. även att jag matchade dem till en snygg mössa, så kände jag mig inte bekväm... de ska ju vara andvändbara och snygga, annars kan det ju kvitta..lägga pengar på ngt som man ska trvias i på något sätt... jaja, det var mitt dags i-lands problem... sen tillbringade jag några minuter i den gröna butiken... där strosade jag bland flaskor och lådor och inhandlade 2 för mig nya viner, ett rött och ett vitt... alltid kul att ha på hyllan och testa lite triumf kort då och då.
Kvällen i ära skulle första spinningspasset för 2009 avklaras, men väl när jag o fanny kom dit så var det inställt... typiskt. Ett pass på bandet och motionscykla lite... så lite träning blev det allt.
Vi fortsatte kvällen i tränings tecken då det var idrottsgalan... mkt trevligt, kollade med fanny och hillevi... jag fortsatte min kväll med att göra klart ett fotoalbum som jag pillat med ett tag nu (men det har legat på is de senaste 2 månaderna)... det var kort sen 3 år tillbaka.. vilken höst.. allt var så roligt, så enkelt. Vänner, jobb, pengar, bo hos mor, hälsa på vänner i övriga städer, måla hemma, utgångar och fester och massa skratt.. det är så mycket minnen... ahh, minns det som igår.. för 3 år sedan visste jag inte att jag skulle vara bosatt och plugga i halmstad nu, kanske hade tankar på det (inte säker, men men)...och om 3 år, ja.... det får tiden utvisa... kan inte säga eller tro vad jag göra då... vill i vilket fall som helst, ha roligt, umgås, skratta och njuta av livet...
Ibland är jag en dålig människa på umgänge, skratt och njutning...skulle vilja resa land och rike runt och hälsa på vänner, göra massa kul saker hela tiden... men verkan tiden finns (studierna) och vilket fet plånbok jag har (not, CSN är ingen storutbetalare) och om man enbart njutit och haft roligt hela tiden kanske man hade saknat lugnet... nu låter jag som en grinig skit, men det är inte min mening..bitter är jag inte... i vart fall så ska jag lova mig själv att vara lite mer impulsiv detta år, göra lite mer impulsköp och impulssaker... jag kan ju fundera 3 ggr om ja ska köpa en viss sak, kanske bara är ett par handskar eller en sjal... oså funderar jag fram o tillbaka... nödvändigt, o nej....men typiskt mig, sen blir jag sur o svär när jag bestämt mig för att köpa prylen och den givetvis är SLUTSÅLD!!!! exakt så var det me pumpsen jag spanat på rean i torsdags. haha, hoppades o troddes att de skulle finnas kvar igår...nej nej...ska till helsingborg idag, så vågar jag hoppas....kan ju inte be ngn annan heller, då smarta snillet jag inte provat de vackra stiletterna... jaja. Finns dom inte så är det väl inte menat att jag ska köpa dom... nog om detta.

Dagen har jag kickat igång med en morgonpromenad med Fanny...skönt att komma igång nu ordentligt... ska även dra in på godiskonsumtionen under veckorna, så att man kan försöka sträva efter ett litet lagom sund-liv....hahaha...
bör kommai form så att man kan åka rakt utför backen i österrike om 3 veckor... whiiii... flåsa och ha dålig kondis, nej tack...nu är det frukost, måste dock snabba på o göra mig iordning, då ja ska va i skolan för introduktion i den andra kursen som börjar idag 10.15... ledning av verksamhetsprojekt... det låter lite mer intressant faktiskt....

Trevlig tisdag på er

Kommentera

Publiceras ej