veckans lörd.

0kommentarer

oyes...onsdag = lill lördag.
jag har gått från att svettas som ett as på ett grymt spinningpass, till att ha vinkväll här hemma med fanny, hillevi och emilia..
alltis trevligt att sluta upp och ha lite trevligt mitt i veckan....
dock va timmen mellan spinningen och mina gäster en aning stressig, då jag snabbt hoppade in på maxi (svettig som ja, just det ja.. ett as) och det är just då i stress och frustration jag som mest hatar och ratar telefonförsäljare, de kan knappt vara klassade försäljare, skrek till idioten i entrén att jag har iaf inte deras abonnemang och jag har INTE tid att prata om ngt jag inte är intresserad av.
väl när jag irrat runt, inhandlat massa smågodis till kvällen, så skiter det ju bokstaligen sig i kortterminalen på väg ut, svettig står jag där och bara stampar....behandlar kortbetalning....ahhhh. Ja, och då blev det kolsvart på skärmen.
-Hallå, det hände ngt. Ojdå svarar biträdet lite lamt, detta har aldrig hänt innan... och jag är mer svettig än jag var när jag kom in, och ser att klockar tickar 18.20 och jag ska hem, duscha, äta och göra mig klar innan 19....jaja, det löser sig...
biträdet: - jag måste ringa om detta, vet inte vad som hänt. Jag står och viftar lite med kortet, käpper upp jackan. Tacka vet jag dunjacka, men inte när man håller på att dö av värme och stress... damen jämte mig tittade skumt på mig: va på väg att säga: nej, jag är inte i klimakteriet, har inte svallningar, utan är bara alldelles förbaskat svettig efter träning.... + att jag var i detta laget ungefär högröd i ansiktet... terminalen va ej paj, det lilla problem som uppstått va att kvittorullen va slut...så lite problem, och så lång tid.
Hade den där förbannade tele2 killen bara yppat någt på vägen ut så hade fröken carlsson sagt sitt, va så säker..men jag befriades o han va tyst... dom lär sig.

Nu ska jag snart killa kvällsöppet med Ekdahl och Birro och bli irriterad över ideal och size zero, borde egentligen inte titta på det, men en debatt inom heta och samtidigt väldigt känsliga men oerhört stora samhällsproblem intresserar... för övrigt så ifrågasätter jag journalister...klarar det av att leva med sig själva, nu låter jag negativ. Men det känns som om så mkt vinklas för att skapa rubriker och publicitet... hur källkritisk kan jag som liten vanlig människa va, hur mycket ska jag sålla, samt hur mycket ska jag läsa och våga tro på... finns alltid en debatt inom detta... det intresserar mig faktisk väldigt mycket.. jag skulle vilja analysera flera journalister, deras jobb, deras chefer, vilka snack går på deras kontor, vad ska de publicera, vad får de publicera, hur ska de låta trovärdigt, fast det inte är det... ja, jag kan inte sluta.... vill veta mer... ahhh....

Gonatt kära.

Kommentera

Publiceras ej