usch o fy

3kommentarer

igår kväll va jag och hjärtat med om något riktigt hemskt. Vi körde ut tältet som vi lånat av min far till midsommarfirandet, hämtade det, slängde det på en kärra en körde mot Åminne... Det var kväll och lagom skymning, och från ingen stans trampar han upp från vänster sida på v'ägen, en Enorm Älg!
Det fanns inte mkt utrymme på vägen då detta är en liten skogsväg, dock alsfalterad, M vejade lite åt hågör och det var nog tur det, för älgen drog hela vänster sida på bilen och ramlade ner i diket,.. usch usch, jag tror knappt jag hann reagera förrän efteråt, älgen blev nog illa tilltycknad då han gick in i en del av släpet med..
Men vilken tur vi hade, kunde ha gått mkt värre.., om han kommit upp på motorhuven exempelvis, jag vill knappt tänka på det..
Har inte sovit toppen inatt, så är riktigt trött och seg. 

Idag är det jobb 9-18, sedan blir det midsommarledighet i tre dagar, ska bli skönt, och välbehövligt. 

Ha en bra dag och ta det försiktigt på vägarna... 
Många kramar 

3 kommentarer

?

18 Jun 2009 11:42

stannade ni inte och kollade hur det gick för älgen???????????????

Emelie

18 Jun 2009 18:52

givetvis änmälde vi detta till polisen, vilka kontaktade jägare och det blev ett eftersök på älgen..

annie

20 Jun 2009 16:35

beby beby.. skönt att det gick bra för er. puss

Kommentera

Publiceras ej