Fab lördag

1kommentarer

idag är det helg för full drag.
Gårdagskvällen inledde helgen, lets dancé känsla var det här hemma... hade 4 vänner på besök... vi kollade tv och drack gott..
Magnus var ju helt otrolig, han är helt klart en värdig vinnare. Vilken harmonisk människa.. verkar ju ha ett hjärta av guld, sicken man.

Imorse gick vi upp efter 9, åt en god frukost, sen snabbstädade vi lgh. Jag dammsugade och hjärtat torkade golven.. 10 min senare va vi klara, toppen.
Vi var en runda på stan, lunch med goda vänner.. I värnamo har det vankats marknad idag.
Jag säger bara...usch o fy. Det är precis dessa dagar man inte ska befinna sig i stan i denna lilla ort. Alla utsocknes kommer till stan, barnvagnar och pensionärer trängs om vartannat, och var tredje människa man stöter på känner man igen.. det är då jag inte vill bo i denna stad, det är såna här stunder denna stad är oatraktiv... jag sa det till hjärtat att fy fan för dessa dagar.. aldrig mer stan en dag då det är marknad, men HA...det ska man inte säga.. kommer säkerligen traska på gatan (finns bara 1gata i denna stad, så ingen ide att skriva i plural här inte) någon gång det är galaj/marknad..

vi drog hem, och jag fick ett ryck. Har nu städat ur vår klädgarderob... fyllde en IKEA kasse med skräp och plockade ihop en massa bråte som vi la upp på vinden.. fyllde i stort sett hallen med väskor, påsar och prylar... hjärtat drog en suck då han insåg att hans arbete var att möblera in detta i vårt vindsförråd, men nu är det klappat och klart.. och han fixade det med bravur.

Ska nu läsa lite, har 2 kapitel att ta igen innan tis.

Ikväll bir det middag och fest med ett glatt gäng hos goa vänner..
Kram

1 kommentarer

Anonym

28 Mar 2009 16:26

Härlig lördag!

Vi har ungefär det samma här. Invigde morgon med frukost på hotell, sen strosade jag på söder och bryan va tvungen och jobba lite. Nu har jag bakat hallongrottor (kom förbi) och ska rensa garderoben.

ha det fint. puss

Kommentera

Publiceras ej