Nu är det slut och jag lägger locket av....

1kommentarer

Nu är tentan skriven och jag välkomnar gladeligen sommaren, har knappt fattat att det är sant. Inget mer plugg förrän i september igen...en välförtjänt sommar och ledighet står för dörren... detta ska firas in med grillning och heldag med aktiviteter imorgon för att till sist avsluta morgondagen med bartömning på Kårpuben.

Nu när allt detta är över, väljer jag att berätta en sak jag väntat med..men med tanke på att lilla värnamo är så litet att man får veta svaller inom 15 minuter så är det lika bra att berätta.
Jag och mitt hjärta har gått och blivit med HUS!

oyes... VAAA (den minernser jag hos er)
men ja, så är fallet...
Nu kommer alla funderingar hos folk, men shit varför, oj, redan, jag är bara 23, inte ens fyllt 24, hehe..

Det har gått snabbt, men det ska bli satans roligt detta, det är ett projekt med karaktär.
För det första äger jag något för första gången i mitt liv, husägare.... ja, de låter skumt..

Huset är ett totalt renoveringsobjekt och det var det vi föll för delvis, att vi får göra om allt, och sätta vår egen prägel på det.. undra om att jag haft svårt att fokusera denna veckan, tidningar, tankar och idéer har slagits om vartannat i mitt huvud.

Jag ser det som ett litet råttbo som ska bli vår pärla (M tycker jag är lite hård i min framtoning där och menar istället att det är en fint hus, men i lite dålig dager just nu...hehe, så olika syn man kan ha)

Många ställer sig säkert frågan varför köper ni hus, shit vad seriöst..,men så jäkla seriöst behöver man inte ta det till.
I dagens läge bor vi i Ms lägenhet, en mysig 2 som han har köpt..
Den dagen jag är klar me skolan har vi sagt att vi ska bo i något som är VÅRT, ngt gemesamt, känns bäst för båda + att det är trångt som det är idag..
I värnamo känns det inte lönt att lägga pengar på att köpa en 3.a eller 4.a då ett hus i stort sett kostar detsamma... givetvis är det här huset i ett sådant skick att det måste renoveras, därav är det ju inte inflyttningsklart inom det närmaste, och det är en tids projekt innan övervåning, trädgård och allt är klart.. därav slog vi till nu.

Sedan får man inte låsa sig helt bara för att man köpt hus, visst trivs jag i värnamo, vi har många av våra vänner där, M har en kanon jobb som han trivs med.. men man får inte bli grå o instängd och sätta sig på ett eget hörn o bara va. Kommer möjligheten till jobb på annat håll så får man verkligen inte stänga dörren innan man ens funderat...
Säg till den dagen då jag tenderar att bli grå och trist (om jag inte är det redan) för jag vill inte hamna i ett hörn och uggla för mig själv.

Detta är nog fasiken ett av de beslut jag aldrig trodde jag skulle ta, då jag har en sablars beslutsångest om ja ska köpa daim eller japp i affären ibland.. men, med lite perspektiv på detta och eftertanke så känns det riktigt kul... som sagt, ett riktigt projekt har börjat.
ps. Vi är iallafall ense om en hel del renovering än så länge..hehe. Vitt kök vill vi båda ha, så de är bestämt!!

Ni är alla välkomna förbi när ni känner för det.... blåbyxor och renovering är det jag ska sysselsätta mig med i sommar.. haha, nej då. Inte bara, men delvis.
Dörren står öppen och välkomnar likt den alltid gjortt hos oss tidigare....

Nu ska jag städa ur mitt tillfälliga hem, Skummeslöv, där jag bott de senaste 4 veckorna, men nu är den tiden över.

Ha en trevlig helg alla nära och kära.

Kramar

1 kommentarer

Lisa Sjöstrand

04 Jun 2009 15:49

Gratulerar till husköpet! Blir ju nyfiken, var ligger det? Det är underbart med eget hus!! Nu är det bara att börja fylla det med småttingar...;)



Ha det gott!

//Lisa

Kommentera

Publiceras ej