Jag vill göra allt och fixa allt... och helst nu

0kommentarer

Jag gillar stress, positiv stress...jag behöver den stressen för att få något gjort.
Men ibland funderar jag över varför man ibland stressar som man gör.. när magen knyter åt, man får huvudvärk och tankarna snurrar i 110... då tänker jag till.

Jag gillar att ha många järn i elden, jag vill klara allt också, jag gillar verkligen inte att lämna ogjorda saker eller att missköta ett ansvar... och ibland tar man på sig alldeles för mycket, ibland borde jag säga nej, och det gör jag ofta också..

Jag vill:

¤ klara av min praktik och göra det helhjärtat
¤ klara av kursen jag läser vid sidan om, och för att göra det - ligga i fas med allt, hopplöst omöjligt
¤ klara mina bägge jobb vid sidan om skolan, vill inte osidosätta något
¤ fixa och dona här hemma mitt i all renovering
¤ inte boka av inflyttningsfesten, men som det ser ut nu så är det fortfarande byggarbetsplats här hemma, o då vill jag inte ha fest
¤ hjälpa min händiga karl, som fixar allt här hemma.. ha en liten smula av händighet i mig så även jag kan dra i en spik och en skruv här och där
¤ hålla igång o "träna" motionera på kärringspråk, även om det bara är promenader, så är det guld värt
¤ ge tid till mina vänner och för allt i världen inte osidosätta de, vilket gör gör alltför ofta vet jag... ber om ursäkt i förväg och efterväg
¤ planera och julpynta som en galning, för jag älskar julen... vill snart dricka den första glöggen och äta den första peppakakan för året, det har ju snöat idag...så de e ju nästan som jul..


Man jag vet att man inte kan göra allt, det är omöjligt att vara übermänch i alla lägen... men hur i helsike ska man göra, dra ner på allt, för att ändå inte strunta i något, eller helt enkelt välja bort något av alla viljor??
svar, någon som vet

Observera, att detta är viljor, inte måsten - det är en jäkla skilland

men mellan varven stress så sätter jag mig nu, som nu.. men datorn i knät på en matta, i sovrummet.. här sitter jag...

ps. den nya sängen, lite mörk bild.. men såhär blev den...minus de fula lakanen..



Nu ska jag, hjärtat och fyra små meloner kila på partaj, torsdagspartaj..




trevlig torsdag

Kommentera

Publiceras ej