Jag är senil...

0kommentarer

jag är så glömsk så jag blir rädd för mig själv.
jag gör en lång historia kort, men denna dagen mer än bra. Upptäckte att jag "tappat" bort min plånbok, alt. blivit av med den på ngt sätt igår kväll.. helvete utbröt i hela mig.. Är det ngt som går fel, så ska väl allt gå åt helvete...ringde först maxi och kollade om den fanns kvar där eller om den var upphittad i närhet, men nej.. eftersom det var där jag hade plånboken senast igårkväll 
efter några samtal med mina i närheten visa människor så letade jag lite till, men icke.. ingen plånbok i syne och stressen ökade, då jag mitt csn kom idag, och det hade ökat lite på kontot... jaja.. finns ingen utväg, Polisen och spärra kort och dylikt. tack söta snälla du vänliga kvinna jag pratade med på Polisen idag...hon förstod att ja var en aning stressad och bad mig samtidigt som hon tog alla uppgifter att jag skulle leta en extra gång överallt där jag letat + lite mer.. man blir ju "blind" när man letar i förbannelse som hon uttryckte de... jag letade och letade och nej... för i katten Carlsson.. du bor bara på 21,6 kvm... hur jävla långt bort kan den hamna bland alla "rum" och saker m.m..
blev nu ombedd att spärra mina bankkort, mitt körkort, mitt studentleg, bibliotekskort, gymkort och hoppas på det bästa.. lättre sagt än gjort. Letade febrilt samtidigt som jag ringe Nordea och en mindre vänlig dam där svarade, jaja..alla kan ju inte vara trevliga.. hon spärrade korten och beställde nya.. tack tack.. slet ett antal hår grå samtidigt... arg och förbannad, och enbart på min egen slarvighet...HHBNVMV  HJV;HJ;CV;J ....Ahhhh
Ringde transportstyrelsen och klickade mig febrilt fram med dessa jävla knapptryck.. också lite kö på det, man tackar.. fortsatte mitt febrila letande, hoppet hade ju inte övergivit mig än.. (det sista som överger människan)
Och där.. just där och då jag tar ut min dator ur dess fack i min väska, så ligger den jävlen (i detta läget) där nere,,, helt enkelt.. jaha...
vad gör jag, skäms, är arg på mig själv och ett litet smått psykbryt... hur i  hela håvete, varför hade jag lagt den i innerfacket/datafacket på väskan, och lagt den där innan jag la ner datorn, så den låg under datorn...
Med svansen mellan benen och förbannad startade jag sedan igång dagen..

ja, och detta för att göra en lång historia kort.

Kommentera

Publiceras ej