En helg är pasé

0kommentarer

så var även denna helgen till ända... det går så rysligt fort hela tiden, var en vecka sedan vi var i sthl och sprang, och det känns nästan som jag nyss kom hem.

Fredagskvällen bjöd på syskon häng här hemma.. syster med kille och baby var på plast hos oss och min duktiga karl fixade en god middag, bestående av sparris, fläskfile med kantarellsås och panacotta


riktigt mätta och belåtna gick vi till sängs.. lördag var tidig uppstigning för alla, Jag och syster åkte till jkpg och sålde på loppis, och killarna stannade hemma lite längre. Min hälft fixade och trixade i vårt kommande tv/allrum, en braskasett installerades och hela kakelugnen fixades... nu är det lite till kvar, sedan är det snart ett nytt rum där nere.

efter vår loppisförsäljning shoppade vi nya saker, jag slog till på 2 par nya kuddfodral och en ljuslykta.. den kommer passa perfekt i rummet där nere, då jag vill färgsätta det i mörklila, petrol och guld.. höstiga färger tycker jag, ska se om det går hem hos min hälft, men om det inte gör det får jag bevisa motsatsen och få honom att gilla det..




lyckades enbart få över en av 4 bilder.. tar de andra vid tillfälle.
Nu blir det att återgå till godisskålen och soffläge.. härliga söndag, som bjudit på både sovmorgon, lång frukost, städning och långpromenad.

Kommentera

Publiceras ej