Money big time

0kommentarer

Så var äntligen månadens lön i min hand (läs på mitt konto) men det känns som den bara är där på lån, efter 2 dagar så är hälften borta pga ränta, amortering, räkningar m.m. Köpstoppet för mig kvarstår - 1000 som jag asvsatt för inköp denna månad (hittat massa vårsnyggt på HM, kanske blir några hemklick från hemsidan)
hjärtat mitt fyller år denna månaden också, så ska inhandla något vackert till honom också. Jag har en liten plan på present, men får se vart det lider med den.. fick helt andra tankar idag, när jag såg några speciella bilder.. ja, vi får se vilken överaskning han får i sin presnt, kanske inte blir någon vidare överaskning alls, utan en tröja och kalsnonger som får glädja honom... vem vet, vem vet.

Jag har haft separtionsångest från sängen både igår och imorse, dock kom jag till jobbet 7.05 igår.. igår var det värre. Fick vända direkt hem och hjälpa hjärtat att leta rätt på hans bilnyckel, som givetvis jag var skulden till att den var borta.. efter mycket letande och slitande hittar jag nyckeln i en jackficka (skidjackan av alla jackor, hade inte en tanke på att jag använt den).. nyckeln funnen, men bilen startar inte.. härligt. Efter några turor och lite fix så kom vi båda till jobbet.. Vi hade bestämt möte med en målare hemma efter hem 5, han skulle kolla på lite arbete hos oss. När jag väl kör upp hemma inser jag att mina husnycklar ligger kvar på jobbet - underbart!!! glömskan från imorse hade med andra ord inte lagt sig, vad min andra hälft sa till mig behöver jag ej ta upp här, men en och annan lärdom tyckte han jag behövde, det slutade i skratt och att: jaja, jag ska försöka att komma ihåg bättre - hehe.. det höll sig till imorse, då larmet slagit ut hemma och Securitas skulle komma nu under dagen. Eftersom jag jobbar på vårt andra kontor idag 3 mil från stan och likaså gör hjärtat sa jag att hans mamma som bor och är i stan kanske kunde åka hem till oss när Securitas kommer.
Hans fråga till mig: Har mamma fått tillbaka den husnyckel du fick hämta hos henne igår?
Mitt svar: Nej, den har jag glömt att lämna.. hoppsan, sorry!!!
Hans svar: pust och stön.

Så kontentan av detta blir att någon i alla fall får åka hem 3 mil från jobbet för att låsa upp till securitas under dagen, gissar att det inte blir jag... jag ligger som sagt lite på minus sidan... hmmm.

Nog om detta, på jobbet går det bra i alla fall - ingen glömt, ingen dömd.. haha

Kommentera

Publiceras ej