lek, bus och kramkalas

0kommentarer

Idag har vi njutit av en ledig lördag.. var riktigt skönt att få dra sig på morgonen, slappa och göra sig iordning, för att sedan åka till stan och äta frukost på café med mitt hjärta - me like!

Shoppade ett par snygga armyinspirerande beiga chinos byxor - men inte lika snygga på som de var där de låg i butiken.. men men.. det innebar att jag inte blev 1000 kr fattigare då jag lämnar tillbaka dem på måndag.. i övrigt fyndade jag en halskedja i läder, hoppas kunna ha lite fina berlocker i det..

Det stod lek på agendan efter lunch


Vincent tyckte det var super kul att åka "tute bumme" den enda leksak vårt hem består av.
hjärtat har också idag köpt en liten barbarpapa som Vincent har att leka me hemma hos oss.

Vincent är lätt en av gasins yngsta läsare, men troligen en bland de bästa läsarna


Kryp och lek med moster har också varit dagens aktivitet


Mosters mössa var fantastisk fin och rolig att ha, men den var en aning för stor...

Vi hade fikadejt med vänner här efter lunch - och huset gästades av 2 små barn.. en 1 åring och en 7 månaders..
grattis vincent på din 7 månaders dag!!!!

Nu håller jag på med lite småfix här hemma - disk och tvätt.

19.00 är vi bortbjudna till fina vänner och gå igenom lite plans m.m. inför deras bröllop.. roligt att få vara med och få vara med inför m.m. och hela resan fram till dagen då de blir fru & man.

BTW. såhär blev det slutliga resultatet med den vita lampskärmen. + i kanten att den går att dimma, perfekt

dålig bild - pga mobilkameran.

De andra saker jag visade var Mulberrys katalog för 2011 och i Tory Burch etuiet var det en plånbok som min kära svägerska fick istället, då jag själv köpt flera plånböcker till mig när vi var iväg.
Jag har idag testat den ena lacket från Chanel - mycket fint... Jag har gjort en överläggning med syster och jag ska nog börja låta henne göra min naglar igen... det var ca 2 år sedan som jag hade förstärkta naglar.. det är väldigt snyggt nu i vår och sommar och lack sitter bättre på samt att jag som drar och förstör mina nagelband m.m. + en tumme med några stygn i har oftast hemska fingrar och naglar. Sist när jag hade förstärkta naglar så höll jag mig även ifrån att fördärva mina nagelband och fingrar m.m. så händerna så mycket snyggare yt - får nog allt unna mig denna lyx nu i vår/sommar igen. Eftersom vi har 3 bröllop inplanerade i sommar också, så är det snyggt att ha fina naglar.

Nu fixa klart här och sedan fixa mig själv också inför kvällen.




Kommentera

Publiceras ej