2007-05-03

0kommentarer

Fyra år har gått sedan min älskade mormor gick bort






Mormor var enbart 72 år när hon gick bort.

Det har hänt en hel del på dessa 4 år men jag minns det som igår.. 
Jag hade precis flyttat in tillsammans med min kärlek i vår nya lgh, jag hade sökt utbildningar och nu 4 år senare har jag bytt lgh mot hus och studerat 3 år..
jag har hunnit förlova mig och mormor hade haft ett barnbarns barn i och med syster lilla pojk.

Änglarna och mormor lever sina liv ihop och de tittar på oss med jämna mellanrum, hon har nog sagt en och annan åsikt om våra val och kval här nere på jordskorpan, för en bestämd dam var hon allt, min älskade mormor. 
Det finns ingen dag för given . en dag ska vi alla gå samma öde till mötes . 

Alla små misstag och missöden och tråkigheter som händer oss alla, låt dem inte ta för stor plats, det är det inte värt... det är roligare att lägga kraft och styrka på allt positivt och bra.. det är de minnena och styrkorna du bär med mig.. 

Jag glömmer inte mormors sista tid i livet. Jag var och hälsade på henne. Jag hade precis klippt av håret till en kortare frisyr (har i stort sett alltid haft långt hår) Jag minns att mormor titta på mig och sa: Ne, men har du klippt dig??
Ja, svarade ja.. tycker du inte det är fint??
Mormor: Jo, visst är det fint.. lite ovant, men det är kanske modernt med kort hår nu.. 

Typisk kommentar från en äldre känns det som.. men det var ingen negativ klang i kommentaren, bara väldigt ärlig och jag var så glad att hon sa något så bra trots att hon var väldigt dålig och svag. 

 - Mormor -
 

Kommentera

Publiceras ej