Storrensning i La Casa

1kommentarer

Nu när vi (sambon:) har gjort klart med alla garderober har vi startat "action rensa övervåningen"
Vi startade direkt när vi kom hem idag och bara efter ca 10 min brast vi både i skratt - vi insåg att vi hade ett stort utbud av väskor i alla möjliga olika former och storlekar.. vi har slängt alla i en stor hög också får vi ta ett klokt beslut om hur många väskor det behövs på 2 personer...



Mina personliga väskor - handväskor, partyväskor, clutches m.m. vägrade jag låtas gå i samma rensningshög!!

 Vi kom en god bit på väg och imorgon fortsätter vi där vi slutade.. rummet ska vara utrensat inom kort för att påbörja renovering.. gipsa, spackla, slipa, tapetsera, måla och lite till kvarstår innan det är ett arbetsrum. Jag har verkligen målat upp en bild i huvudet om hur jag vill ha det - ska se om verkligen kommer i närheten..






Måste bara tillägga att hjärtat har rensat ut 5 flyttkartonger och strukturerat upp sina pryttlar lite .. ca 5 kartonger och lite till står i bilen och ska slängas på tippen imorgon. Har man rensat bland sina saker på länge om man hittar oöppnade brev från 2007??? hmmm... jag har i stort sett plockat ihop min kartong med mina tillhöringheter.. har städat och slängt sedan innan så hade inte så jätte mycket att gå igenom. Vi hamnade dock i ett dilemma när det skulle rensa ut filmer.. han slängde många och krävde likaså att jag borde göra detsamma.. men jag ville allt ha kvar mina SATC säsonger - MEN du har ju inte slängt något fick jag till svar. Nu är det din tur också, det är inte bara mina saker som ska slängas... Haha.. jag sa OK.. men i min lilla iver och desperation över att mista mina SATC DVDs så la jag undan dom väldigt diskret - trodde jag. Tji fick jag för det.
Några skratt senare och lite överläggning.. ok ok. Jag har bägger filmerna och kommer nog klara mig med dem. har knappt sett ett avsnitt av mina DVDs och jag har väl haft dom i ca 7-8 år.. haha.. Ge & ta är ett mycket bra uttryck och har använts frekvent här hemma..
+ i kanten: vi skrattade mer är tjafsade om vad som skulle stanna V/S slängas

1 kommentarer

Annie

02 Nov 2011 23:06

Åh det där gjorde vi för ngn helg sen.

Skönt!



Puss

Kommentera

Publiceras ej