Time for rest

0kommentarer

Helgen har passerat och det har varit en alldeles underbar helg med mycket vänner, skratt, sol, värme, kärlek

Jag inledde fredagen med att sluta lite tidigare.. tog mig en frisk promenad till centrumet för att möta upp Frida för en eftermiddagsfika.. härligt att träffa vännerna.. blir alltid så varm i själen när jag träffar er.. alldeles för sällan.. jag är kass på att gäst storstäderna och hade önskat att man gjorde det mer.. men vänskapen till er är fantastisk och jag håller er varmt om hjärtat.

Vi fortsatte fredagskvällen här hemma med sushi och kortspel.. fantastisk avslutning på arbetsveckan.

Lördag = sovmorgon som alltid för fröken, och lika glad för det är jag.
Vi fortsatte vårt rensade och kunde med stolhet presentera - mission completed.. (idag har de första gipsskivorna satts på väggen)

Mötte upp fina Annie som också gästade staden.. hade en mysig stund tillsammans och pratade. Det är så härligt när 30 mins prat ändå känns som att man får så mycket mer, känns som vi träffades 3 timmar och hann igenom en del.. men de små korta stunderna är så värdefulla.. härligt att hinna ses lite..
Jätte tråkigt att jag missade min 3.e mate när hon också gästade staden men det gick ej att få ihop då jag var borta med mamma hela söndagen..


Idag har veckan åter kickats igång och snart är det fredagen igen . det är i stort sett bara måndagar och fredagar, de andra dagarna flyger bara förbi . detta var ett konstaterande som jag och Erika fattade i fredags.. kanske någon mer som håller med oss.

Träffade en fin vän idag som kontrade när jag sa att tiden går fort och att måndagar och fredagar enbart är kännbara för mig. Hon sa då: Ja, jag tänkte på det.. snart har man väl tonårsbarn och ifrågasätter vart tiden har tagit vägen.. härlig men ändå rolig och halvt skrämmade tanke.

Nej, nu ska jag bums i säng.
Efter 6 km löpning med Tessan idag så känner jag att ögon snart slås i kors och att ben och kropp är lite sega - och mer lär jag känna imorgon... blir alltid som en stöt dagen efter träning, känns som att jag klivit rakt på en betongsugga.. men enbart hållt kroppen i schakt.. Vi konstaterade däremot efter dagens runda att man alltid är så nöjd efteråt och att den där känslan skulle infinna sig direkt när man börjar tänka tanken, träning, löpning.. oftast är det en lite större tröskel att ta sig över innan man står där redo, ombytt och sätter skorna i backen..

Just ja.. säng nu

GODNATT

Kommentera

Publiceras ej