Inspirerande fredag

1kommentarer

Nu har jag kommit från ett föredrag Misstagens Mästare där bland annat denna mannen har pratat


Bild från sverigesradio.se

Per Holknekt
Det är verkligen en person som inspirerat mig... Jag minns att jag lyssnade på hans sommarprat i P1 förra sommaren. Det är nog den endra sommarprataren jag hört..
Jag minns också julen för 2 eller 3 år sedan då han pratade på julgalan för de hemlösa. Han berättade om sin historia och om sitt liv DÅ - och NU. Att en människa kan gå från topp - till botten och sedan nå toppen ännu högre upp.. jag beundrar dessa människor, de inspirerar en att göra sådant som man tror är omöjligt samt att de visar hur skört livet kan vara och vilka tvära slag livet kan slå..

Jag är oerhört tacksam över det liv jag har, det liv jag har förmånen att få leva.. det finns ingen som helst anledning att klaga över petitesser här i livet och orättvisa hit och dit. Givetvis finns det en orättvisa på världsligt plan som man kan engagera sig i och tycka illa om. men orättvisor, tjafs, klagande och annat skit är fullständigt onödigt.. jag kan vara arg, ledsen och förbannad och det kan och har alla rätt att vara. Bara man i grund och botten är tacksam för livet och ger sig själv energi och gnista i sitt liv..

Nu ska jag ta mig helg och inleda detta med AW, för att sedan fortsätta fredagskvällen med förlovningsfest för svägerskan och hennes blivande.

Livsglädjekram och glädjeskutt från en glad Carlsson

1 kommentarer

Annie

07 Oct 2011 23:10

Så sant så.

Du är fin

Kommentera

Publiceras ej