Nya morgonkrafter

0kommentarer

Godmorgon..


Jag önskar att jag hade haft lite mer go i mig på morgonen och kommit upp 20 min tidigare och kunnat göra ngt på morgon, ex. titta på nyheterna, läsa tidningen eller dylikt... men icke. det kommer sig aldrig för.
Jag går upp när jag måste och har mina morgonrutiner som går som på räls... smink och hår, kläder, snabb frukost och lika snabb kik på aftonbladet på se i mobilen sedan borsta tänder och snabbt ut genom dörren - det är min morgon det.

Jag kan ibland, väldigt ofta sakna mina mornar i Halmstad under mina 3 år där. Första året var jag väldigt duktig på att gå upp och ta en morgonpromenad på 45 - 60 min innan frukost, vilket var fantastiskt skönt.. jag duschade, åt frukost framför Nyheterna vid 9.00 och sedan var det fix för att vara i skolan vid 10.00...
Den tiden jag bodde i skummeslöv, vilket var på våren minns jag extra de fina morgonpromenaderna vid havet - det gjorde verkligen gott i själen, inleda morgonen med havet vid sin sida. Förstår att de som gör det varje dag mår bra ända in i hjärteroten...
Likaså minns jag det sista året då vi körde ett gympass några mornar i månaden, en skön känsla att ha avverkat träningen redan på morgonen.

Givetvis är jag glad och lycklig att ha ett jobb att gå till varje morgon och att det är jag själv som skapar mina rutiner. istället för att börja dagen vid 10 som det var på studietiden så är det 7.30 eller 8.00 som gäller nu... och jag ska inte klaga. Jag har ju alla helger lediga, samt alla kväller (skolan hade man alltid med sig i bagaget på kvällar och helger) med risk för att man pluggat för lite..

Nog om detta.. vid denna tid är jag nog redan i mina morgonrutiner och snart på väg till jobbet då jag tidsinställt detta inlägg..

Kramar

Kommentera

Publiceras ej