FÖRSTA LJUSET ÄR TÄNT

0kommentarer

 


Idag fixade jag till adventsljusstaken och vi tände första ljuset, alltid lika mysigt.


Sambon fixade stjärnor och ljusstake i fönstrena så nu är här JULigt och fint.

Jag tänkte fixa iordning resten av julpyntet i veckan. Lika bra att få njuta av allt det fina nu för att sedan kunna rensa bort det direkt efter nyår. Dock kvarstår frågan om vi ska ha gran i år. Jag är barnsligt förtjust i gran men samtidigt tänker jag på Julius, 9 månader tar sig fram snabbt. Ur säkerhetssynpunkt för Julius (vilket är viktigaste) kanske det inte ska vara julgran med allt vad det innebär. Är det någon som har erfarenhet av gran och småbarn under året??

En liten fin en eller liknande skulle jag ju faktiskt kunna ha i källaren om det inte blir gran.. Nåja, detta beslut tas inte idag.


Nu är snart denna första advent slut.

Kommentera

Publiceras ej