Baka baka...liten kaka

3kommentarer



Här hemma har jag haft en lugn fm med några jobbsamtal, frukost, dusch och fix med tvätt. Kunde inte låta bli att baka också... bullmamma på G?!?!

Jag har min mormors gamla sockerkaksform och vad passade inte bättre än att göra en klassisk sockerkaka enligt Leilas recept från A piece of cake


Så nu vet ni vem som bjuder på stadens fikastunder.. haha.
Men en sockerkaka är ju perfekt att frysa in och ha som plan B när man får fikabesök


Leilas sockerkaka



Idag får jag ännu en lunchdejt, denna gången blir det Jessica...

I eftermiddag ska jag köpa blommor (vi ska på invigning för en ny affär här i stan ikväll), ha 3-fika hemma hos morfar och försöka få fatt i en vanligt vitt enkelt späljskydd..

Igårkväll monterades nämligen barnsängen upp och vi har inhandlat täcke, kudde, madrass, lakan och påslakan m.m. men spjälskydd har vi inte hittat något... IKEA hade ett som passar sängen men (ursäkta Jessica) det föll oss inte i smaken, då det nästan såg uttvättat ut. Jag vill ha ett riktigt vitt (detta var benvitt)


 
Så är det någon som har bra tips om snyggt, enkelt och vitt spjälskydd så tas tips tacksamt emot.

3 kommentarer

Emelie Jalonen

16 Mar 2012 11:07

Babyproffsen har endel att välja på, och endel av dem är lite högre än vad dem andra brukar vara.Hoppas du hittar något!

Magda

16 Mar 2012 14:17

Vi har ett ganska tjockt vitt spjälskydd från NG baby. Vet tyvärr inte var det är köpt eftersom vi har lånat det, men du kanske kan googla fram nåt! Lycka till med bebisen! :) /Magda

E Carlsson

19 Mar 2012 14:10

Tack så mycket för era tips. Jag ska ta mig en tur till babyproffsen, där finner jag säkert vad jag söker.

Kommentera

Publiceras ej