Gott på tallriken en måndag

3kommentarer



Idag blev det som skulle vara en halvdag på jobbet en heldag men det kändes som ett avslut när jag packade mig ihop och stängde ner.
Jag kommer inte att aktivt vara på jobbet denna veckan men eftersom jag kan jobba hemifrån och har lite småsaker att sammanställa så gör jag detta hemifrån.

Så imorgon ska jag unna mig min första vardagssovmorgon, tror ni jag sover länge då??
Brukar ju knappats vara så, när kroppen är inställd på att den är tillåten att sova så vaknar man tidigt istället.

Fick idag veta att ett par vänner till oss som va beräknade på fredag fick en liten flicka imorse.
Vi träffade en stolt pappa i eftermiddags och det var roligt att höra att allt hade gått bra..
..nu går vi verkligen in i en väntan.


Vi firade till måndagsmaten en aning idag och sambon stod för tillagning av ångkokta sparris med basilikamozarella och balsamico... mumma

sparris, mozarella, filippa k


Sedan blev det räkor med vitlöksaioli och bröd...
...och sist en vaniljglass med krossad choklad

Nu är jag mätt och belåten och ska krypa ner i soffan för att spendera resten av kvällen där.

21.00 börjar mitt favoritprogram - Hustoppen på Kanal 8.


Ha en trevlig måndagskväll kära ni

3 kommentarer

Hugo

13 Mar 2012 10:52

Mysigt det ser ut, var nu rädd om dig vännen min och njut av din lediga tid. Kollade på hustoppen efter du tipsat, grymt bra program, tack för tipset =). Love

E Carlsson

13 Mar 2012 11:04

Hugo: Jag ska vara rädd om mig, lovar. Skönt att få njuta ledig tid när vädret är så fint. Hoppas allt är bra med dig. Jag försöker kommentera på din blogg, men lyckas inte.. har du någon aning om vad jag gör fel eller hur man gör rätt:) Kramar

Hugo

13 Mar 2012 23:09

JA det är du verkligen värd min vän. Nu ska det nog funka med kommentarer på bloggen hoppas jag =) kram kram

Kommentera

Publiceras ej