My Cake Pops

2kommentarer


Idag så testade jag på att göra min variant av dessa nu på tapeten Cake Pops






Jag gjorde vanliga chokladbollar men lite större än vanligt.
Jag ställde dem på en tallrik och satte ett grillspett i varje boll.
(jag bröt av spetten lite, då de va lite långa)

En stund i frysen, under tiden smällte jag mörk blockchoklad.

Jag rullade varje boll i den smälta chokladen och sedan strödde strössel på/rullade den i strössel



Jag ställde ner popsen i muggar med strösocker i och har ställt in dem i kylen för att svalna



Tror jag ska ta med dessa till kvällens middagsbjudning (då riskerar inte alla ätas upp av mig heller). Betyget på dessa får vi se efter att vi smakat dem - de ser ju lite smått söta ut i alla fall. 




 

2 kommentarer

Björn

18 Mar 2012 23:27

De var lika goda som de ser ut. Tack Emelie

E Carlsson

19 Mar 2012 13:59

Tack Björn. Vad bra att de fick godkänt, då kanske de görs fler gånger.

Kommentera

Publiceras ej