Ett jobbigt inlägg som berör

2kommentarer

 
 
Jag vill tillägna detta inlägget till dem som är sjuka, till dem som sörjer, till dem som har en anhörig som tynar bort på grund av sjukdom och till alla er som tror på livet och hoppet
 
 
 
 
Livet kan stundtals vara en dans på rosor och en berg- och dalbana med djupa djupa dalar..
Livet är fantastiskt, men vi ska minnas att vi bara har det på låns, vi ska alla gå samma väg till mötes en dag men på olika sätt och vid olika tidpunkter.
 
När livet tar slut och sorgen är som djupast så finns inga ord. Livet känns orättvist när sjukdomar och plötsliga händelser innebär slutet för vissa, då står vi andra maktlösa i sorgens dal och tyngs av det som just har hänt.
 
 
 
 
 
En fruktansvärd sjukdom som tar allt fler jordliv är cancer. Det finns flera typer av cancer och somliga får en elakartad, andra godartad. Cancern kan visa sig på så olika sätt. Det kan börja som något litet, som snabbt växer sig stort. Hos vissa människor upptäcks cancern tidigt och hos andra väldigt sent.
 
Det hemska i allt detta är att nästan vem som helst kan drabbas, både barn och vuxna. Det är så hemskt när diagnosen cancer ställs till någon, det är som att dra ner en lång svart rullgardin.
 
Några kämpar hårt och klarar att besegra sjukdomen, men för andra så tar den sakta deras liv.
 
Cancern finns i nästan varje släkt på ett eller annat sätt, den drabbar så många.
 
 
Min mormor dog för 5,5 år sedan i blodcancer - leukemi. Hon blev 72 år gammal. Hon kämpade tappert i några år mot sjukdomen men mot slutet tog den överhanden och till sist tog den hennes liv, en solig morgon i maj fick mormor starta ett nytt liv, ett liv i himlen tillsammans med änglarna.
 
 
Jag har tidigare stödjat Cancerfonden och Bröstcancer genom att ge ett litet bidrag då och då men jag bestämde mig tidigare i veckan att jag vill göra något mer för de som drabbas av cancer.
 
Ingen kan göra allt men alla kan göra lite - och det tillsammans gör stor skillnad.
 
 
Jag har bestämt mig för att hålla en loppis där alla intänkterna oavkortat går till Barncancerfonden.
Samtliga som skänker saker och som handlar är med och bidrar till detta, är ni med mig???
 
 
Jag skulle mer än gärna ta in förslag på välgörenhet, barnhem, organisationer som arbetar med utsatta m.m. dit man ger resterande saker som inte säljs under loppisen, kom gärna med förslag.
 
Jag ser detta som en gest att göra mitt lilla för att bidra med det jag kan för att öka chanserna till att fler får överleva cancern, denna hemska sjukdom.
 
 

2 kommentarer

Linda

12 Oct 2012 13:14

Vilket bra initiativ!!!
Vart/när/ hur vill du att man skänker grejer till loppisen.? Kan nog få ihop en del....

Behöver du hjälp med ngt så är det bara att säga till, ställer gärna upp o hjälper till.

Svar: Vad bra att du gillar idén Linda. Vi bestämmer mer i veckan. jag kan maila dig när jag vet mer.
Me

Annie

12 Oct 2012 16:52

Åh vad fint!
Du är en klippa

Svar: Tack. Du är guld,
Me

Kommentera

Publiceras ej