ÄR JAG ENSAM..

0kommentarer

 
 
.. om att vara trött.
 
 
Min "godnattklocka" är lika tidsinställd som Julius "morgonklocka". Lagom att klockan har passerat 22 på kvällarna så är jag rysligt trött och seg. Det spelar ingon roll om det är fredagskväll, om jag har tränat eller bara haft en lugn kväll. Det är samma visa varje kväll. Jag har aldrig känt detta innan, har oftast kunna hålla igång på kvällarna och fixa med det ena och det tredje, men nej.. nu är sängen mer prioriterad än annat fix och don.
 
 
Det som jag dock finner lite lustigt är att jag går och lägger mig tidigare, vaknar inget om nätterna (jag har väl ett litet ljus till barn som sover så bra, retar kanske upp någon:) men är ändå trött och seg när jag vaknar på morgonen. Jag blir väckt av det lilla ljuset allifrån 6-7 oftast. Hans morgonklocka har oftast 3 tider, 06.05, 06.10 eller 06.45. Men idag ni... sovmorgon till 07.54... härligt.
 
 
Jag kan inte direkt klaga på att det är mörkt och att man saknar ljuset, det är ju till och med ibland solsken om mornarna och sedan en tid tillbaka sommartid, så något mörker kan jag inte skylla min trötthet på. Jag vill inte heller påstå att mina dagar kantas av stress eller liknande, har relativt softa dagar tillsammans med liten.
 
 
 
Kanske kan den enklaste av alla anledningar heta så mycket som.. småbarnsförälder
Finns det någon annan, kanske just en småbarnsförälder som känner igen sig i mitt "trött-måste-sova-och-det-nu"
 
 
 
Nåja, där fick ni ett litet inlägg om min "sovarklocka" och lite trötthet
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej