UTE PÅ TUR

0kommentarer

 
 
Igår var vi ute på en längdskidåkningstur och det kändes som att jag bytt Småland mot Sälen just då. Snön föll och det var vackert vitt överallt.. Det är en sådan härlig känsla att vara ute i naturen och samtidigt träna, en skön känsla i både kropp och knopp tycker jag. Det var relativt tung åkning, då snön föll och glidet därmed inte var det bästa, men det gjorde inte så mycket. Det var helt klart skönt att bara ta sig ut i detta härliga vinterväder (jag vet att jag sagt att jag önskar barmark) men när det yr snö och det är vitt och torrt samt en 3-5 minusgrader, då är vintern ljuvlig..
 
 
Jag får se om det ges tillfälle till någon mer tur i veckan som kommer eller till helgen igen..
Om ca 4 veckor blir det skidåkning för min del, men då utför (var alldeles för längesedan sist) en weekend tors-sönd i Sälen, ska bli riktigt trevligt.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej