ÄPPEL PÄPPEL PIRON PARON

0kommentarer

 
 
... känner nog mer igen böckerna från skolan ??
 
 
 
Jag knäppte några bilder på våra äppelträd här hemma idag. Nu står de verkligen i full blom, så vackra.
 
 
 
 
 
Våra äppelträd och fläderbuskar är något vi tagit tillvara på här hemma. Förra året gjorde vi äppelmos i två omgångar och fortfarande finns det kvar i frysen. Likaså gör vi årligen flädersaft. Sambon min har ansvarat för flädersaften och gör den så bra, så han får gladeligen fortsätta med detta trevliga sommarbestyr. Jag tror faktiskt att vi även har flädersaft kvar i frysen från förra året.. det är bara att dricka upp och snart fylla på med nytt.
 
 
 
 
 
Det är ju trevligt när man kan använda sina fruktträd m.m. i trädgården och inte bara låta de vara ståtliga och fina. Dock är jag inte så duktig och händig vad gäller husmorssaker och för att inte tala om min övriga okunnighet vad gäller blad och växter och annat som växer i vår trädgård. Tulpaner och pioner har vi många fina, och jag blir lika glad varje år nära dessa blomster blommor, det ger mig vår- och sommarkänslor
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej