EN VÄRMANDE MÅNDAG

0kommentarer


Vi inledde denna veckan och dagen med 2 sjuklingar här hemma - jag är den (peppar, peppar än så länge) friska själen här hemma. Mannen ligger däckad med 39 graders feber och halsont och lilla J har början till ögoninflammation och feber. Jag och J var hos doktorn på förmiddagen och mitt mammahjärta slog en extra volt när liten va så duktig, trots att han såg med en viss skeptisk min till allt som gjordes. 


Dagens fokus har varit vila och eftersom litens feber gick upp under kvällen och ögonen kliar, så kommer morgondagen innebära samma vilostatus som idag.


Något mannen gör 9 gånger av 10 här hemma är att tända brasan. Men med över 39 graders feber var det inte ens att tänka på - jag tog saken i egna händer och så svårt va de ju inte att fylla vedkorgen och få fyr på en eld .. Gissar att mannen min var oroligare än jag.. 




Jag måste få tipsa om vår nya vedkorg. Ett riktigt kap från HM. Förlåt dålig bildkvalite, blev en mobilbild och dåligt ljus men ni ser nog ändå själva korgen. Perfekt storlek på den och så gillar jag verkligen materialet, lite rufft.


Nu ska mamman i huset krypa till kojs och samla krafter till morgondagen.


GODNATT 



Kommentera

Publiceras ej