VÄRME FÖR KROPP & KNOPP

1kommentarer


På en vecka så har både jag och mannen blivit sjuka i halsfluss.. I måndags vaknade jag med en riktigt svullen hals, kunde inte svälja ordentligt. Men eftersom jag inte hade feber trotsade jag det hela ett litet tag, men bara lite.. 

Fick en läkartid under dagen och fick bekräftat att även jag fått halsfluss.. Ett dunderpenicilin bad jag att få utskrivet och det gav doktorn mig.


Jag har haft en mildare variant och sluppit febern, vilket känns riktigt skönt, så nu har jag kunnat jobba.

Men jag säger bara.. Jisses vad dagisbaciller är starka, känns som vi inte står pall för något i den här familjen.

Nu med två penicillinätande föräldrar och pigg lillpojk, så hoppas jag vi håller oss friska ett tag.. 




Jag känner dock att jag är mycket tröttare än vanligt och det är väl inte så konstigt när kroppen inte är fullt frisk och preppas med penicillin, och man kör på som vanligt...

Lite vardagshäng i soffan med nytt nummer av Plaza Interiör, varm blåbärsoppa och saffransbulle är inte fel.


Trevlig kväll kära läsare 

(jag vet att jag är dålig på uppdatering nu, men både ork och inspiration har varit dåligt, sorry)

KRAM 
 

1 kommentarer

Linda

21 Nov 2013 21:25

Dagisbaciller är verkligen inte att leka med, de biter verkligen fast i en totalt!
Krya på er! Kram

Svar: Ja, verkligen. Får trösta sig med att det blir bättre och bättre.. Kram
Me

Kommentera

Publiceras ej