Laxlasange

0kommentarer



I veckan gjorde jag en laxlasange och på Instagram fick jag frågan om receptet. Jag har försökt skriva ner så bra som möjligt, eftersom jag inte gick efter något recept.




Laxlasange till 4 pers 



Du behöver:

- 1 pkt rökt lax
- 1 pkt färska lasangeplattor
- 1 el 2 mozzarella m basilika 
- 2 påsar (a 65gram) spenat
- 1 pkt Kelda ostsås (eller gör din egen, jag är bekväm och använder köpt) 
- några soltorkande tomater 
- pesto 
- 1 pkt riven mozzarella 



Gör såhär:

Stek spenat och krydda ev lite lätt m svartpeppar. Skär laxen i bitar. 
Skär några soltorkade tomater i mindre bitar och blanda dem med pesto (ca 1dl). Skär basilikamozzarellan i mindre bitar.

Smörj en rektangulär form med lite smör. Lägg 2 lasangeplattor i botten. Lägg spenat, lax, lite mozzarellabitar, samt pesto med tomater på lasangeplattorna, häll lite ostsås över. Lägg ett nytt lager lasagneplattor, spenat, lax, lite mozzarellabitar och pesto med tomater. Häll lite ostsås över och till sist strö över den rivna mozzarellaosten.


Jag råkade ta för mycket ostsås min lasagne, så man kan vara lite försiktig med den, eftersom man har mozzarellabitar också så blir det mycket ost. Ni får testa er fram. 


Tillaga i ugnen på 200 grader, ca 20 min. 


Smaklig måltid 




Kommentera

Publiceras ej