ATT VILJA FÖRÄNDRA...lite

0kommentarer

 
 
När julen och allt som hör julen till är utstädad ur huset känner jag alltid att det blir väldigt kalt. Det blir väl naturligt så när man haft julgran, pynt, ljus och stjärnor m.m. som har lyst upp i alla hörn. Det såg ju likadant ut innan som det gör nu, men jag får alltid känslan att det känns kalt och tomt. Jag rådde lite bot på detta i helgen, då jag köpte rosa fina rosor, härligt vita tulpaner och en magnifik hortensia. Nu hoppas jag bara på alla jag kan hålla liv i den fina hortensian.
 
 
 
Jag får också en liten släng av "vill-köpa-lite-nytt" exempelvis lampor m.m. nu när det fortfarande är mörkt och grått ute (ingen snö här än i småstaden) Nu när stjärnorna är nertagna ur fönstrena skulle jag vilja få upp lite snygga lampor. En favorit är klassiska Verner Panton lampan, Flowerpot
 
 
 
 
bild från Länna Möbler
 
 
 
Lampan är fin både i vit och mattsvart, men jag vet inte. Vi får se om det blir denna eller om hittar någon annan fin lampa att pryda hemma med,
 
 
 
Nu ska jag ta natten här, krypa till kojs och ladda för en ny vecka med allt vad den bjuder på.
 
 
KRAM och Godnatt vänner
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej