EN TUR TILL SKÅNELAND

0kommentarer

 
 
Igår var vi medbjudna på utflykt med svägerskan och Marcus.
 
 
Vi styrde kosan mot Höganäs och första stoppet blev Magsin 36 Höganäs Saluhall & Butiken Höganäs m.fl
 
 
 
 
 
 
 
Vi startade med en fika och det var som att komma till ett "fikahimmelrike" fanns så mycket godsaker att välja mellan och allt såg lika gott ut. En god surdegsmacka med salami och brie samt en citronkaka med lemoncurd och jordgubbar fick fylla min mage. 
 
 
 
bilden talar för sig själv tycker jag... 
 
 
 
 
Nöjda fikakillar 
 
 
 
 
Efter fika botaniserade vi i den fantastiska saluhallen, det fanns så mycket goda saker. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var även en tur till Vikens tomater (jag har aldrig varit där tidigare). Det fanns en hel uppsjö av olika tomater och det var som att handla lösgodis, fast tomater :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fortsatte vår tur till fantastiska Arild. En av Sveriges absolut bästa pärlor enligt mig och sambon tycker nog ännu mer om det. Vi åt lunch på Rusthållaregården och dagen till ära kunde vi sitta på deras takterass i strålande solsken och med en fantastisk vy utlver havet 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dags för hemfärd. Tack för en trevlig dag och tack till C & M för att vi fick följa med.
 
 
Jag kan varmt rekommendera Magasin 36 och dess café. Ett givet fikastopp om ni är i krokarna i sommar. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej