plugg, jobb o hallonmuffins

0kommentarer

idag har det varit en skönis dag i myskläder. gjorde mig lite anständig och bytte om till jeans när jag åkte till jobbet.
Jag ägnade förmiddagen åt plugg. Åkte o sa hej till mamma o lasse som besökte värnamo på vägen hem från blekinge. Efter det passerade jag posten och åkte till jobbet 30 min.
Hem för lunch och fortsatte mitt plugg.. Har nu skrivit klart 1 kapitel teori. Ska ta det andra kapitlet imorgon tänkte jag.
Har nu lapat sol 10 min på balkongen och druckot kaffe,skönt när man kan sitta ute i linne och det inte ens är det minste kallt... det känns som sommar.
Har även gjort misslyckade hallonmuffins... hade snygga formar jag ville använda, men kontentan av detta blev att i stort sett alla muffins utom typ 2 la sig mer på plåten än stannade i formarna.. jaja, missar kan alltid ske.

Nu ska jag göra rent plåten, städa undan.. plocka in mina nya tallrikar i skåpen. har äntligen fått mina nya sandfärgade mattallrikar i Matteus. Jag har assietterna och skålar i turkost, o nu dessa snyggingar i sand blir en bra kompination + att de går att använda lite mer året om. Insåg att turkost är inte super hett vid jul och så.
Ska ta o städa av här hemma lite snabbt innan hjärtat kommer hem. Det blir snabbt skitigt nu när man har fönster och balkongdörr öppen för jämnan, men hellre det.

Kram o hej

Kommentera

Publiceras ej