sammanbrott

3kommentarer

får jag i vilken sekund som helst på externredovisning...
Jag har valt att läsa ekonomi, och att ta en kandidat i företagsekonomi, men sjukelsike så svårt vissa eknomikurser är.. Jag bönar och ber att nästkommande kurs inte är lika svår för då tryter miitt självförtroende.

Det är ofta stressigt inför tenta, och jag oroar mig över att inte klara det. det är absolut ingen fara att kugga en tenta, men jag vill alltid klara det på första försöket, då jag anser att jag lagt tid och energi i 8 veckor och därför borde det inte vara så svårt att iallafall klara av det... tilläggas ska ju att ALLT behöver inte till punkt och pricks gå vägen.. 40% felmerginal har jag ju att missa mellan, men faaasiken att det nästan alltid ska kännas skit, pest och pina inför varje tentaperiod, och i detta nu går det inte att backa bandet och försöka "räddda upp" det som gått förlorat innan, nu gäller det bara att börja omprioritera och välja bort det jag "tror/anser" är någorlunda oviktig information och kunskap för att riktigt nöta in det jag hyffsat har grepp om..

Om en vecka, den 26 och den 27 skriver jag mina tentor, vetenskaplig metod och externredovisning... må en liten ljuvlig fe hitta mig om nätterna den närmaste veckan och "trolla" in kunskapen och även stanna i min lilla skalle till tis.


Ps. jag, erika och emilia bjöds på ett gott skratt ikväll på bibblan.
Vi satt där tysta, djupt nersjunkna i våra böcker och allmänt trötta då klockan var närmare halv 8. Vad händer då. Jo en liten man/kille sitter vid datorerna en bit bort från oss och lyssnar på musik m.m. Han lägger av värsta brakskiten och i samma stund inser han att vi sitter där... 3 tjejer och trötta som vi var föll vi ut i gapflabb, ja, va fasen skulle vi göra.. det var ju inte vi som behövde skämmas precis.. och sen lägger han en till, en eftersläntare.. och vi är helt väck, tittar på varandra och försöker undvika att totalbrista i världens skratt, vi lyckades sådär, skrattade om vartannat.

Trevlig kväll och fortsatt trevlig vecka mina vänner

3 kommentarer

hillevi

20 Oct 2009 09:52

men emelie, de kommer gå bra skall du se. du är duktig!!! kämpa på, så ses vi förhoppningsvis i veckan! kram

annie

20 Oct 2009 17:43

beby.



jag håller på dig om du håller på mig.

Fixar vi detta?



Ja!!!!

annie

20 Oct 2009 17:43

beby.



jag håller på dig om du håller på mig.

Fixar vi detta?



Ja!!!!

Kommentera

Publiceras ej