Första dagen

1kommentarer

Idag var det första dagen på jobbet efter 1,5 veckas julledigt... det kändes, då man inte gick på högvarv direkt. Jag var säkerligen inte ensam om att inte vakna imorse, då min kära i-phone, som flera andras inte hade fungerande alarm.. under ledigheten har jag inte haft ngt alarm och inte förstått att detta problem uppkom redan tidigare, men men.. slutet gott. Jag kom upp i hyffsad tid och kom iaf inte försent.. Jag hade tänkt börja lite lungt och gå hem lite tidigare, men tji fick man för det. 17.30 stängde vi dörrarna och tog kvällen.

Väl hemma var jag huslig och lagade soppa... har nu frusit in 3 matlådor. Jag pyntade av vår barriga gran också, så nu ska den bara ut och iväg härifrån. Samtidigt när jag ändå var igång med allt så tänkte jag att jag skulle nå top notch denna dagen och städa kylen. Det första jag lyckades göra var att dra ner en stor glasburk med svart oliver på klinkerplattorna...AHHH...blev ett mission bara att städa iordning efter denna incident.. hjärtat fick dra ut både kyl och frys så vi kunde rengöra bakom dem ordentligt... för er som vet att jag inte gillar oliver så mycket var ju detta klockrent.. men efter städ och rengörning övervägde jag att hoppa städning av kylen.

Jag bänkade mig framför TVn och Året med Kungafamiljen.. jag är stolt över vår kungafamilj och jag är faschinerad över allt de gör. Kronprinsessan strålar av lycka och det värmer att se ett så fint kärlekspar. Låt all kärlek vårdas så fin och öm.

Nu blir det åter soffhäng och Montazami som får stå för underhållningen.

1 kommentarer

Erika

04 Jan 2011 21:56

Åhh,jag vet! Min Iphone har också fuckat upp med det där...plus att det inte verkar som att jag kan uppdatera den heller. Men jag har upptäckt att om man sätter den till att ringa varje dag så fungerar det! Mindre kul med städningen,men nu fick ni ju rent bakom kyl och frys ;) Håller med om Kungafamiljen! Kram kram

Kommentera

Publiceras ej