Uppseendeväckande...

1kommentarer





En höststädning av garderoben????
En ofrivillig sådan kan jag tala om. Igår när jag skulle ge mig ut på den sedvanliga löpturen med tjejerna gjorde jag en dålig upptäckt. Mina vantar var fyllda med små hål och likaså några halsdukar... sprang iväg och funderade inte mer på det just för stunden men igår kväll några samtal senare och lite googlade verkade det som att min garderob angripits av mal - klädmal.. ett litet jävla kryp rent ut sagt som tuggar sönder ullplagg och liknande.. uhh

Hela garderoben är inte angripen men det blev att rensa hela såklart.. efter samtal med försäkringsbolaget och anticimex idag blev kontentan att jag och svärföräldrarna ägnande lunchen åt att ta ut alla mina och sambons kläder ur våra klädgarderober... stor suck!!!

sagt och gjort.. jag letatde kryp utav bara helsike men hittade föga knappt någonting av värde. Anticimex sa att jag skulle försöka lokalisera boet och slänga de textilier som blivit värst angripna.. uhhh.

Efter jobbet kom det roliga arbetet... Jag har ängnat hela kvällen till att plocka in allt från altanen, skaka igenom kläderna m.m. och slänga det plagg som legat i närheten av angreppet i tvättmaskinen... och inte nog med irritation, tvättmaskinen låste sig efter 1 tvätt lyckat, inte riktigt. Det lyser en lampa med en nyckel på så jag måste nog få svar från han som kan vad detta innebär för någon intruktionsbok hittar jag inte.




En sak är säker, jag ska städa som bara den i våra garderober i fotsättningen men frågan kvarstår, finns skiten på fler ställen i huset, vågar knappt tänka på vårt "förråd" på övervåningen... jag fattar inte varför man får denna typ av skit. Vi är ju renliga och städar som övrigt folk men men..

Imorgon hoppas jag att anticimex kommer hit och sprayar garderoberna så att vi kan plocka in alla våra kläder (det får bli rensning i samband, så nåt gott för det väl med sig. kläderna har blivit vädrade och det blir ordning och struktur i garderroberna när sakerna läggs in igen...

Nu ska jag krypa till kojs och ta natten.


1 kommentarer

Annie

13 Oct 2011 07:29

Åh jobbigt.

Jag har också ngn tröja med hål i. De trivs tydlgen i gamla 50-tals hus.

Vi dammsuger garderoberna ofta och har doftpåsar i varje för de ska hjälpa. Och nu har de vart bra.



Lycka till beby

Pus

Puss

Kommentera

Publiceras ej