Ledighet med stort L

0kommentarer

i torsdags kväll styrde vi kosan ner till Skummesköv och pappa.
Väl framme blev det take away och en trevlig kväll, skönt med lite miljöombyte.

På fredagen åkte jag och hjärtat in till Halmstad, då vädret inte lockade till att sola. Vi var på Severins och spanade snygga möbler m.m. dock var visa prislappar mer än roliga..men drömma kan man ju alltid, och som jag säger, önska får man ju alltid.
Efter möbler och badrumsinredningar blev det en sväng på stan och halmstads gator, va längesen sist, i mitten/slutet på maj ungefär. Jag hittade den klänning och lite smått och hjärtat ett par shorts.

Vi styrde kosan mot Båstad och tog en snabbtur där. Skulle hämta saker från Jelly Bean till jobbet, men de var ej klart då vi kom dit.. vi åkte hemåt igen.
Hjärtats föräldrar tillika mina svärpäron kom och vi åt alla en god lunch på altanen, med solen i ögonen till vår glädje.
Vi tog en till tur till Båstad, då JB ringde och jag kunde hämta sakerna, vi fortsatte även till Boarp, dess olika "hallar" grönsak, fisk, kött m.m. och även till Design House outlet. Vi fyndade ett 12 par riktigt snygga glass, lite kupade mindre glas, funkar till en hel del.
Senare åkte vi hem och det stod gril middag på schemat. Grillad lax med kokt nbypotatis, ljuvligt.. Svärpäronen åkte hem och vi andra tittade på film.

På lördagen gick jag och hjärtat upp, åt frukost och packade ihop oss... styrde kosan nu hemåt, med ett stopp i Halmstad.. väl hemma åkte vi och lämnade JB sakerna på jobbet, tog en runda i den gröna affären och fyllde våra depåer hemma.
Vi jobbade lite i huset på eftermiddagen, sedan var det hem för en dusch och fix för att traska upp till hjärtats föräldrar och äta.

Såhär roligt hade vi när vi gick hem till dem igår.
 

 

  


Vi avslutade gårdagskvällen igår med att Gå till Gästis och ta en öl/vin med Malin och Rasmus som gästade stan, mkt trevligt.

Idag startade jag dagen med en morgonpromenad på 30 minuter, va riktigt skönt att komma ut på morgonen, då man piggnar till och känner sig lite bättre än att inte motionera och träna något alls. Vi har sedan hållt på i huset hela dagen lång. Syster yster kom och hjälpte till, så jag och hon tvättade väggarna i källaren (dock inte hela källaren) och målade därefter första strykningen, fint det kommer bli att få hela vita väggar ocn bli av med detta:

gröna och lila väggar

Nu har vi haft betalningstajm här hemma, lagt in räkningar m.m...

ps. godis och söt suget håller i sig men jag kan mostå det. Hoppade kladdkakan i lördagskväll, åt bara hallonen och lite grädde, och nu idag står det en godisskål framför mig, men det är ändå inte min godissmak så det lockar inte så värst... kakor och kex har jag klarat mig utan också, så lite karaktär kanske denna lilla fröken har trots allt långt där inne..

Nu ska jag snart krypa till kojs, då jag ska vara på Senses och hos syster och få mina naglar fina inför Spanien.

Natti natti

Kommentera

Publiceras ej