det lider mot jul...

0kommentarer

O ja, tiden går fort. December månad är här.. 4 dec. precis 1 år sedan mamma kom o hälsade på mig i london, minns det som igår, där jag hämtade henne på stationen...ahh, den var en härlig vecka.. kommer även ihåg att det var vid denna tid då alla jul fester började på jobbet.. det var mkt förberedn och många kvällars arbete..

Helgen har varit jul-jobb, känsla... 1a advent. Jag gjorde oss en jätte fin adventsljusstake.. av en betongklump, eller betong kruka (kan man inte riktigt säga) men fint blev det.. en stjärna och min jul lampa uppsatta...

Glögg har druckits i helgen: Dufvenskrooks Vaniljglögg 20% är min o hjärtats favorit... den riktigt värmer i kroppen, och den är perfekt smaksatt.

i övrigt har helgen inneburit förkyln + feber.. i tors kväll började det, vi var utslagna bägge två, jag och min bättre hälft. med mkt kan jang och vitlök o vitaminer så är vi nu på topp...
I söndags blev det därför storstädn. Kök, vard rum och båda toaletterna fick sig en rejäl omgång städn, så sön kväll 22.00 var vi färdigstädade och nöjda över en strålande fin lgh.

Idag körde jag ner hit, hade dock glömt min plånbok i hjärtats bil, och detta kommer jag på 5 min innan jag ska åka, så stress oså, fick tag i syster o fick hämta ut lite pengar, tanka, sen körde jag..

utan kårleg, bank kort, o körkort.. men imogon får jag det åter.. körkoret tackar jag speciellt för, det andra kan kvitta.. Inga pengar, bra.. då blir det ej onödig shopping...

nu ska jag forsätta kvällen med vin, mörk choklad och skriva  på min MF presentation som vi har på måndag, eftersom vi har fått så luddiga krav, så blir min pres lika luddig...

Nu laddas det sista greys avsnittet ner, så gissninsvis ligger jag uppe sent inatt o kollar det.. måste bara.

snart Dh däremot.

Skål o hej trevliga tisdag, för omväxl skull...haha

Kommentera

Publiceras ej