Så mycket snack om så mycket cykel...

1kommentarer

Måste berätta om att mycket hänt i och kring cykeln och cykladet...
Igår åkte jag o Hillevi till Shell, vi skulle pumpa däcken på våra cyklar...
Lättare sagt än gjort... mycket skratt, luft och 2 flummiga tjejer... är det cykel ventil eller bil ventil på hojjen??
Jäkligt bra fråga...Hillevis cykel och min bil ventil... jaja..
Men ah, det var ju ingen självklarhet hur allt gick tillväga för att få i den där förbaskade luften i däcken... efte mångaom och men så gick det... (dock ska poängteras att mitt framdäck har typ mindre luft nu, än när jag började pumpa det...kan vara så att vi råkade tömma det på luft)..haha.
Ja, idoitförklara oss bara, 2 blondiner som iaf skrattade gott och hade kul åt att pumpa däck...

Idag när vi (4 tjejer) cyklade ner till stan, möts vi av ett gäng dagisbarn sittandes i en korsning....hmm, ja, de satt där fint på trottoraen me såna där fina gula reflexvästar....o målade....va fan, tänkte jag...sen när blev dagis så fritt?!?!
Tji för det fick jag... De ropade högt
- De har inte hjälm, använd det nästa gång, ni kommer att skada era huvud annars...
Ja, så dagisbarn är bättre än oss fd. dagisbarn...de styr oss..
De satt alltså där, och gjorde "resarch" på hur många puckon som vi som passerade utan hjälm...

Roliga barn det där, föräldrar - be proud.

Kvällen har varit läsn, promenad med Emila, morotssoppa, tv tittande och nu...det bästa. Varm choklad (på mammas vis) i soffan...

Trevlig kväll....

1 kommentarer

hillevi

15 Oct 2007 08:42

min cykel går fin fint nu!! =)

Kommentera

Publiceras ej