Jobb och ledighet...

1kommentarer

ja, julledigt från skolan innebär inte att ligga hemma i soffan o mysa o päsa runt i mysboxorna dagarna i ända...nejdå.
Carlsson ha jobbat från 7.30 - 18.30 idag, men 1 tim lunch paus... ja, så är det hårda livet.
Men jag kan inte bara vara ledig, gillar att jobba.. det är självvalt, men med facit i hand, kanske ja skulle tänkt om.
Nu jobb 2 dagar, hjärtat åker till köpenhamn imorgon bitii o kommer hem på fredag... så helgen har vi båda ledigt, då är jag HEL LEDIG... njuta.

Ikväll har vi haft minijulbord här hemma..jag, hjärtat, hans bästa vän (de kokade skinka igår, under tiden tittade jag o dessa 2 karlar på Titanic...haha) samt mina svärföräldrar... mycket gott och trevligt efter en lång dag.. nu sitter jag i soffan i mina mysbyxor, sminket borttaget för längesen och känner mig som en svullst.. står godis, nötter, en paradis kartong och återigen nötter framför mig... o ja känner uhhh, mätr märr mätt...dock dricker jag, vilket jag är besatt av december månad...GLÖGG...igår var det trad. blossa vinglögg, idag är det dufvenskroks vinglögg med vanilj.  

Jag har inte varit någon storätare av julskinka tidigare (det är mycket jag äter på jul,men också mycket jag mer än gärna avstår) o skinkan har varit så innan, me nu så.. den var riktigt god.

Nu ska jag päsa vidare o bara vaaa.

Imon jobb från tidig morgon till sen kväll..

KRAM o snart godnatt..

1 kommentarer

annie

18 Dec 2008 11:25

Härligt med jullov. Gratiis får man väl säga!

puss

Kommentera

Publiceras ej