Utkast: Helgens härligheter ...

2kommentarer

Helgens härligheter är redan över och veckan har kickat igång.
I lördags morse åkte vi upp till Stockholm... shopping och lunch på, sa hej till Annie... dock shoppade jag hutlöst dåligt. Tillslut ville jag köpa något bara för att köpa något, men då tog hjärtat mig till sans och sa att det är ju ingen idé att köpa något bara för att köpa...ja, så rätt så...men jag ville ju så gärna hitta kjol, klänning, toppar, skjorta...ja, en massa har jag på min höstlista.. jaja.
Dock skrattade vi lite gott, jag hade nämligen hängt min jacka o sjal över ett ställ på HM.. o ja står mitt i vägen, så hjärtat ber mig flytta mig lite.. då hör jag till svar:- nej, det är ingen fara.. nene säger jag (lite småbutter, säkerligen pga. mina noll inköp) kvinnan ifråga var vänlig och ville bara flytta på min jacka m.m. för att komma åt en kofta som hängde under....Ok, muttrade jag.. tittade inte på kvinnan.. så när jag tagit min jacka och vi går, så ger hjärtat mig en liten hint...huh säger jag.. vänder mig om... Filippa Reinfelt va visst som var kvinnan som sökte koftan under min jacka..
dagen fortsatte till Lindingö o hotellet, sedan till restaurang Den gamla o havet.

Söndagen började med en underbar hotellfrukost, bara så bra som hotell frukost är... vi fortsatte med att åka till Djursholm.. till de gamla trakterna.. det var där man hade sitt liv för 4 år sedan.. det var på de gatorna man gick.. vi fikade utmed vattnet.. det var så vackert, lungt och stilla... helt underbart.
Helgens höjdpunkt kom på söndageftermiddag. C sprang lindingöloppet...hon gör tjejklassikern, så detta är det 3:e utmaningen för henne.. Hon löpte riktigt bra...1 mil på 1tim,47sek... sååå bra.
Färden hemåt började, så söndagskvällen slutade med filmkväll i soffan för mig o hjärtat... i vanlig ordning så somnade jag framför filmen, men den var bra så länge den varade...haha.

Nu idag är det finansiering för hela slanten.. hr faktikst kickat igpng

2 kommentarer

annie

30 Sep 2008 12:59

Härlig helg. Åker du hem varje helg? Jag bakar en kaka för tillfället som bara sväller på ena sidan! Skumt!

frida

30 Sep 2008 14:55

Låter som en underbar helg! Kram

Kommentera

Publiceras ej