Ursel ekonom

0kommentarer

sitter här på jobbet och skulle just i detta nu behöva trolla fram mina magiska krafter och kunskaper inom ämnet ekonomi... Arbetar med projektresultat, och det var 2 år sedan jag arbetade i de dokument jag gör nu, minnet om hur man gjorde finns inte riktigt. Likaså är min minne från ekonomin jag läste för 1,5 år sedan som bortblåst..
Vi har visst lagt någon speciell uträkning på TB1 och jag kan för mitt liv inte minnas hur vi gjort och jag försöker räkna bakår, framåt, uppochner men inte fasen får jag fram rätt resultat..

Det jag minns är ju att TB är intäkter - kostnader  -  ge mig på moppo om jag har fel.. hehe.
En kopp kaffe och en arraksboll unnade jag mig istället. Sitter och tittar ut genom fönstret och det är ett riktigt ruskväder, kallt och regnigt... till skillnad från hur vädret var för exakt en vecka sedan. Då låg jag nere på stranden (möjligen plaskade i havet) och njöt av de sista spanska solstrålarna... ahh, det var lycka.

Ska nu ta mig i håret o se om jag får till det sista, annars lämnar jag det till nästa veckas arbete, då jag är ledig imorgon.
Jag och hjärtat ska ha en heldags renoveringsarbete... Ska även titta ut golv till sovrummet, ngt tips på snyggt trägolv??
Sen ska vi titta på bänkskivan, diskho och beställa det..

Ikväll blir det middag med goda vännerna Anders & Kristin.

Kommentera

Publiceras ej