Jobb och julgran

0kommentarer

Idag har jobbat. Innan dess blev jag och hjärtat bjudna på en god frukost by ours house.. Vår kära vän Magnus kom hit, knackade på dörren och bjöd in sig själv i vårt kök. Bjöd på omelett och annat gott, mycket uppskattat.

Hade en förmiddagsstädning och tvättning, då det var mer än välbehövligt.
När jag kom hem från jobbet vid 17.30 stod det en gran i vårt vardagsrum. Killarna har varit ute halva dagen och letat...och stor gran hittade de och ställde in här. Ska fota den när den är pryd och vacker, just nu är den bara stor.

Haft vänner här på fika och bestämt nyårsmaten. Vi blir 9 härliga själar som ska fira in 2010 tillsammans.. Just nu är det full rulle i köket då två karlar står och kokt skinka och just nu griljerar varsin.. har till råga på allt fått huvudvärk av all stark doft de haft i sitt skink spa.. jaja.

Hade nu velat baka lussekatter och prytt gran samt slängt mig i soffan och trollat bort mitt huvud för en stund.
Jag ska inte klaga, men jag förstår inte hur folk får tid till allt, baka, fixa, dona, pynta m.m.
Tog mig 5 min att släna fram de ynka julpynt vi har.. borde införskaffa mer, men vi har ändå inte så många ställen att "ställa" pyntet på m.m.

ps. nu är det andra ggr under detta inlägg som en propp går här, kolsvart

Nåjå, nu ska jag inte klaga.. man kan om man vill.. vill jag baka lussekatter så får ja väl ta mig tid att göra de, men jobb, skola och annat går före detta år, så bättre baklycka nästa jul..

Tror allt det blir soffan, och ladda om huvudet framför en film, och i pauserna kika in julpyntet att klä granen med.

 

Tjing tjing så länge.

Kommentera

Publiceras ej