Själavård...

0kommentarer

att ligga i soffan, i pyjamas, med en filt över sig, godis framför sig o bra film på TV... men nog visst saknar jag hjärtat...pratade nyss godnatt med honom...

jag känner en ro i kroppen, tenta imorgon men den ångest som fanns innan innan tidigare tentor finns inte riktigt. Är det dåligt, då det känns som jag inte har pressen på mig själv, borde ju pressa mig själv... men jag kanske har gjort det innan, under hela läsperioden, dock gör jag det inte dagen innan tentan...jag vet inte.. det finns inget facit på det...
lugnet kanske beror på att jag känner mig allmänt glad, julen är över och den har varit bra på alla sätt och vis....hela ledigheten har jag bara njutit av...
jag var rädd att komma tillbaka hit till mitt studieliv och min lya o känna tomhet eftersom man varit hemma 3 veckor med kärleken, samt umgåtts med nära och kära såsom julen hör till... men rädslan blev det inget med... jag har en liten oas här, mysiga o härliga vänner... det gör att man trivs och njuter av detta livet med... man måste hitta en balans på båda ställena... lgh min här e min bara min lilla myslya.. här gör jag som jag vill.. exempelvis päser i hela soffan... slänger benen över kanten och tar hela filten... jag trivs här, lika mycket som jag trivs hemma då vi "slåss" om vem som får mest och bäst läge i soffan, samt iochförsig införskaffat 2 filtar, så de slåss vi inte om...

att vara deprimerad, ledsen och bitter över sitt liv tjänar ingen att vara.. ingen bör vara det. Det finns så mycket jag är så tacksam för... är så glad att jag gör det jag gör, att jag mår bra, att alla mina nära och kära mår bra... att vi har ett rogivande klimat runt oss och att jag (ett visst ego bör man ha) är lycklig i mig själv...

hade jag kuggat en eller 2 tentor så går världen vidare utan större förändringar, och ingen anser att man är ett pucko för det (nu ska jag inte klanka ner på de som missat en tenta, eller 2...nog om det....) jag är inte rädd för morgondagen,...

...jag ska ta den med den kickspark och göra det bästa av den... såsom man ska göra med varje dag..
jag ska glädjas mer varje dag att man har god hälsa, mår kalastoppen och att ens nära gör det likaså...

..jag är just nu hutlöst positiv, och det är mer än okej att vara det... tjing på det...

nu fortsätter filmen...

Kommentera

Publiceras ej