Kalajs

0kommentarer

snart ska vi tassa bort till hjärtats morbror, han fyller år, så vi ska fira med lite tårta och gott...
Idag är första dagen på länge som jag bara suttit hemma, pluggat mestadels och gjort lite små pauser mellan varven och fördrivit tiden med dylika saker.

Har nu packat ihop 2 väskor och lite annat smått för att imorgon åka till Halmstad, och på torsdag flyttar jag in i min lilla lya igen.. sedan 26 april har jag haft den uthyrd, mer än 5 månader...och nu längtar jag riktigt tillbaka till den, att få komma iordning..

Har inte packat ihop allt som ska flyttas ner, får ta lite i taget, har fortfarande oordning på mina saker här i huset, trots att vi bott här 1 mån.

Ska iallafall bli skönt att få komma tillbaka till sitt eget. Mitt kryp-in, ingen annans.. min egen lilla håla att krypa in i nu på höstens början. Krypa upp i soffan framför en bra film, en kopp te, värmeljus och lite godis på de så jag fröken C gjort sin dag... ahhh.

har dock insett att halva tiden på kurserna jag läser har gått... det kändes som igår, som jag nyss började, men icke... den 26 och 27 oktober är det tentadags och det är inte direkt en evighet dit...

Nu ska jag klä mig varmt, införskaffat 2 nya höstjackor, en fodrad trench med gulddragkedja och snygga detaljer, och en kviltad svart kortare jacka, den har jag haft ett tag, men den har hängt i källaren på Benetton,  men nu hänger de bägge i frökens garderob.

Nu blir det bullfest och tårta

Kommentera

Publiceras ej