Rensning och långkalsonger

0kommentarer

Jag springer bokstavligen runt i hela huset nu ikväll iförd mina långkalsonger och en hoodtröja och kör "operation rensa" Igår hade vi en rejäl städag här hemma. Hjärtat städade källaren riktigt ordentligt och jag städade hela köker dvs. plockade ut och torkade ur alla lådor och skåp. jag tom rengjorde ugnen invändigt och utvändigt och torkade kyl och frys exemplariskt rena på utsidan - denna städkänsla har hållt i sig idag med - gutt!!! så vi har röjt undan ute (vi har haft massa skräp på baksidan) och ena källarrummet har varit fullt med bråte, påsar och skit m.m. Nu har jag plockat undan mina golfklubbor som stått i torkrummet sedan Augusti!!! - bättre sent än aldrig är mitt motto.


Jag håller nu på och röjer på övervåningen.. vi har ett rum där uppe som förråd, och det får det förbli, men det har alltid en förmåga att alltid se rörigt ut där uppe (kan ju bero på att man bara slänger in sakerna där, eftersom det ändå inte är någon ordning, jag gör det för jämnan, slänger in prylar alltså.. men nu ska det bli lite struktur där inne) Det kommer garanterat att hålla sig fint 1v eller 2v sedan är det osystematiserat koas där igen, men men.. det känns skönt för stunden att få bringa lite ordning på diverse prylar.

Imorgon blir det en lång dag. Från ena stället till andra, ska packa en väska redan ikväll med ombyte och prylar. Ska jobba till 14.30, sedan blir det direkt jobb på nästa ställe 15.00 till 17.30 och vid 18.00 går bussen men jobb nr. 1 till julbord. Så ner med danssanta kläder och skor, för julbord går inte av för hackor... asch va klychigt det lät!!!


in i dimman nu och fortsatt rensningskoma.

Kommentera

Publiceras ej