Första dagen jag ratar snön

1kommentarer

jag tycker snön är fin, vit och vacker, men idag gav den mig en annan bild.. jag är trött och förbannad på blöt som faller till marken, redan då den nuddar marken är det tung och svår att ta sig igenom, detta fick jag erfara idag. Gav mig upp och körde Hillevi som skulle jobba tidigt och vänlig vän som jag är ville jag köra henne, så hon slapp traska.. efter det begav jag mig till gymet och ville vara lite duktig ett tag, skönt med lite morgonträning än ingen träning alls var min ambition. Hemåt marsch, dusch och fix... trodde jag ja.
Väl på Nyhem möts jag av en bil som kört fast..jaha, då backar jag då.. Dumt, mkt dumt fröken, men det fanns ingen annan utväg, backar rakt upp i en snödriva och samtidigt fastnar mellan denna driva och en förhöjning vid övergångar... jippi, gasar och backar, men inget hjälper.. jaha.
Ringer mina kära vänner, så Emilia och hennes Pontus kom och hjälpte mig, samt en annan vänlig själv från gatan, som själv kört fast. Efter ett tag och sju resor svettigare än jag varit efter min gymträning kom jag loss och fastnade då igen, men lite lindrigare denna gång.. körde febrilt och letade parkering, vågade inte stanna bilen, med risk för att fasta. Snälla Emilia hittade en plats till mig och hjälpte mig skotta undan lite så att jag sedan kunde med gasen o botten och backen i parkera någorlunda i P-fickan.. nog om bilen, vill helst inte använda den förrän det töat och jag har en möjlighet att köra ut...den som lever får se.


1 kommentarer

Hillevi.

05 Feb 2010 09:16

en jätte vänlig vän!!=)

Kommentera

Publiceras ej