jag är känslofyll och vemodig

0kommentarer

Tack söta Fanny för lite packnings- och bärhjälp. Härligt med so goa vänner. En flaska vin, lite kex, ost och choklad och sist men inte minst en god vän... härlig kväll... samtidigt slår tanken mig att jag enbart ska sova 3 nätter hä till sedan är det dags för mig att lämna min lilla lya. Jag gillar denna, den är min, jag har satt min prägel på mitt lilla bo och jag har älskade många av mina stunder här, min studietid = min egen tid i mitt egna lilla hem.

Visst har jag ett hus och ett hjärta hemma och det är jätte bra hemma och det ska bli skönt att flytta hem, men det är otroligt vemodigt i mitt hjärta att faktiskt se slutet på denna tiden i mitt liv, ett av mina stora delmål i livet - att studera - är snart slut. Om nästan exakt 2 månader skrivs den sista tentan på programmet och vi skrattar och ler att vi är klara, samtidigt kommer en tomhetskänsla finnas i mig, att detta är över och förbi. Jag kommer aldrig att glömma min studietid och min liv i Halmstad. Jag är delad i två delar under denna tid. Jag är flickan som studerar på veckorna, tränar och har vardagslivet i Halmstad och på helgerna stänger den flickan ner och går in ledighet och det på annan ort tillsammans med hennes bättre hälft... tillbaka på måndagar igen och snurran är igång.. Min bättre hälft har varit ett stort stöd och hjälp under dessa snatrt 3 år, tack för att du stått upp vid sidan om mig, att du har hjälpt och stöttat mig både i goda och dåliga stunder, för det har verkligen varit berg- och dalbana under dessa 3 år. Men så är det ju med allt, inge dans ska gå på rosor, då blir det ingen bra dans enligt mig. Av misstag och tråkigheter kommer oftast något bra, och det bör alla ta med sig.

Tack till alla er söta, ljuvliga, underbara, härliga vänner, nära och kära.. nyhemsgatan kommer bli en blondin mindre och ett skratt fattigare...





Kommentera

Publiceras ej