Målarmästarna

0kommentarer

detta kan vi snart titulera oss, jag och mannen min.. när jag kom hem idag var han i full färd med alla måla talet i gillstuga/tv-rum och jag var inte senare att svida om och slita några stunder med trappan... 1 strykning kvar, sedan är källartrappan färdig för matta... jippi.. det börjar ta form.. härligt att det "bara" är 6 strykningar/trappa (=enbart 7 strykningar kvar innan vi har en klar trappa till ovanvåningen också, se det  positivt) 



  

Vi har gemensamt valt en matta nu med, gråmelerad... Vår färgskala består mestadels av gråskala, så enkelt och bra, inget man tröttnat på.. tidlöst och snyggt enligt mig. Tv-rummet däremot har jag lite mer ambitioner med. Eftersom det blir vita väggar och golv, och givetvis lite gråskaligt klinker framför brasan och till detta en gråsvart soffa så hade jag tänkt mig att hotta upp rummet med färger i plommonlila, guld och petrol.. snyggt eller fullt???
jag ser en vision framför mig, så hoppas att resultatet faller någorlunda innanför denna ram... let´s se.


Under construction:

Before:


Kommentera

Publiceras ej