Flitiga Lisa

1kommentarer

Flitghetens lampa lyser över mig.

dagarna 2 har inneburit massa jobb, på gott och ont när det är mycket att göra. Jag älskar att jobba och har alltid tyckt om fart och fläkt och det gör jag fortfarande. Dock när motgångar kommer blir jag lite mindre glad som säkert många mig mig instämmer i.. det har nästan känts som att jag haft mer att göra när jag går från jobbet än när jag gick dit.. men jag gillar läget och biter tag i det mesta, kul när det händer grejer..
idag har jag beundrat stenläggning här hemma av svärfar och hjälpt till lite smått med detta.

Nu ikväll har jag jobbat 1,5 tim, skönt att få undan lite.. Faktiskt riktigt myisgt att bunkra upp hela matbordet med mappar och papper och det känns nästan som man sitter på jobbet när man har datorn uppkopplad mot jobbdatorn. Det är nog både positit och negativt att ha möjlighet att jobba hemma. Jag som inte gör det så mycket ser enbart fördelarna med det. En sak jag måste ta tag i är att rensa min jobbmail. Då jag haft samma mail i över 5 års tid och inte varit så duktig på att rensa så finns där nu massa av skit och gammal info.
Jag har kommit till steg 1 - mappat upp min inkorg.
steg 2 - strukturera inkorgen och lägga var mail i rätt mapp, skräpmail - släng!!!

ja, detta får bli en dygnsgöra då vi har lite mindre att göra.

BTW: vi ska medverka på en mässa om 1 vecka. Jag har fått uppdraget att styra upp och planera vår monter och vår dag i stora drag. Kul med lite andra uppdrag som går utanför de vanliga arb. sysslorna.. Jag har nästan alla trådar på plats, imorgon ska jag lösa de sista sakerna så att vi får till en bra utställning och mässmonter.

Som jag sa älskar jag att jobba och jag har nu också fått frågan om jag kunde tänka mig att jobba lite i butiken jag varit de senaste 10 åren till och från.. så kring studenten blir det någon eftermiddag ngn helgdag nu inom kort där.. det är ju skillad sen närman var student. Även om man pluggade på heltid fanns ju möjligheten att planera in tid därefter och jobba när det krävdes..nu är det annat då jag har heltidsjobb 40 tim i veckan och mitt egna vid sidan om (däremot är jag klar med det får våren 2011) så nu kan jag ta lite extra i butiken.. som sagt. jag älskar att aktivera mig och jobba...har aldrig tyckt ngt va roligare än att ha fullspäckat schema och roligt jobb att gå till

Nu ska jag plocka ihop mitt hemmakontor och ta en dusch för att sedan krypa till kojs.

1 kommentarer

Annie

19 May 2011 18:59

Hej beby!

Kul med monter. Hojta om du vill ha hjälp. Har ju gjort lite sånt med jobbet. Puss

Kommentera

Publiceras ej